Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată
FAETA este una dintre cele mai prestigioase facultati cu profil Economics din Europa, fiind alaturi de London School of Economics unul dintre putinele medii universitare unde se pot deprinde competente economice integrate, complexe, în urma studiului unor discipline de structura si rezistenta în formarea oricarui economist – Filosofia stiintei economice, Doctrine economice clasice si contemporane (disciplina solicitata spre introducere de studentii tuturor universitatilor americane din Ivy League, precum Harvard, Stanford, MIT), Microeconomie, Macroeconomie, Economia României, Economie Europeana, Economie publica, Economia Muncii, Teorii si modele ale concurentei. Aceste discipline sunt indispensabile interpretarii corecte a fenomenelor economice si de adaptare a celor mai bune solutii la provocarile continue ale economiei.
Studentii FAETA au la dispozitie, pe lânga acest trunchi curricular de science, si o atractiva oferta de business, formata din discipline de comunicare economica sustinute de intense colaborari cu mediul de afaceri – Comunicare corporativa, Deontologia comunicarii, Comunicare financiar bancara, Comunicare si cultura organizationala. Aceste discipline moderne, interactive si aplicate pe piata fortei de munca vin în completare la componenta teoretica de science.
Va asteptam într-o noua promotie de elita a învatamântului universitar economic!
Departamente
Economie și politici economice
Departamentul de Economie şi Politici Economice – denumire acceptată din anul 2000 – funcţionează în cadrul Academiei de Studii Economice încă de la înfiinţarea acestei şcoli din anul 1913.
Mai întâi, în cadrul Academiei de Înalte Studii Comerciale şi Industriale, în perioada 1913-1947, denumirile avute de departament au decurs din titlul cursurilor (catedrelor) de profil. Câteva exemple concludente sunt: „Economia Politică şi istoria doctrinelor economice. Economia Naţională”-1913; Economia Politică şi istoria doctrinelor economice”-1919; „Economie Politică”-1938; „Economie Politică Generală”-1947/1948; Din 1948, până în anul 2000 departamentul a fost cunoscut sub denumirea de Economie Politică.
Începând cu anu 1948, în conformitate cu reforma administrativă în urma căreia universitatea a fost organizată pe facultăți, Departamentul de Economie ṣi Politici Economice devine baza de organizare a unei facultăți cu specializarea Economie, facultate ce funcționează, cu o perioadă de desființare coercitivă în perioada comunistă, aproape mereu ca singură specializare de profil în România.
Membrii Departamentului de Economie şi Politici Economice s-au remarcat întotdeauna în activităţile de cercetare şi educaţionale din Academia de Studii Economice, încă de la înfiinţarea acestei universităţi. Dintre meritorii profesori ai acestui departament trebuie amintiţi: Virgil MADGEARU, Gheorghe TRAŞCĂ, Victor SLĂVESCU, Ion N. ANGELESCU, Ion RĂDUCANU, Gromoslav MLADENATZ, Nicolae N. CONSTANTINESCU.
Departamentul a oferit în permanență pilonii ṣtiințifici pentru strategiile ṣi politicile de dezvoltare cu componentă economică derulate în România, la nivel de firmă sau macroeconomic prin profesorii săi ṣi prin specialiṣtii formați în domeniul ṣtiințelor economice în efectul cunoaṣterii economiei promovat de către departament într-un noian de informații diverse.
Departamentul de Economie ṣi Politici Economice are rolul de a genera, promova ṣi învăța soluții economice viabile ca alternative a stărilor de eṣec. Rolul său de cercetare este acela de a înlătura blocajele de definire a modului performant în care se poate desfăṣura activitatea economică.
Doctrine economice și comunicare
Motto: „Numai literatura poate exprima cu exactitate starea intelectuală şi morală a unei epoci, căci ea este forma sub care se înregistrează ideile, credinţele şi cunoştinţele unei naţiuni; numai ea poate da o cunoştinţă precisă a raporturilor ce există între oamenii şi lucrurile unui timp cu ideile cele adevărate; ea este tezaurul în care se depun cunoştinţele societăţilor omeneşti.”
Ghica, I. (1937)
Continuând o îndelungată traditie academică, Departamentul de Doctrine Economice și Comunicare participă în mod activ la viața Facultății de Economie Teoretică și Aplicată, fiind angrenat în construirea unei viziuni moderne și pragmatice asupra comunicării și științei economice. De-a lungul timpului, Departamentul a trecut printr-o serie de transformări, după cum arată istoricul de mai jos:
1938 – Istoria doctrinelor economice – curs de specializare al Sectiei I: Științe economice, financiare, sociale
1949-1950 – Istoria doctrinelor economice – Institutul de Științe Economice și Politice București
1951-1952 – Catedra de Istoria doctrinelor economice
1962-1963 – Catedra de Istoria doctrinelor economice
1970-1971 – Catedra de Istoria doctrinelor economice
1976-1989 – Catedra de Istoria doctrinelor economice – Catedra de Economie politică
1990-1999 – Catedra de Istoria Gândirii Economice
1999-2012 – Catedra de Comunicare și Doctrine Economice
iunie-octombrie 2012 – Departamentul de Doctrine Economice, Psihopedagogie, Didactică și Comunicare Economică
2012-prezent – Departamentul de Doctrine Economice și Comunicare
Corpul profesoral al DDEC activează în cadrul unor organizații profesional-științifice de prestigiu din țară și străinătate. Activitatea de cercetare științifică a Departamentului este susținută prin participarea la numeroase programe de cercetare și la o serie de evenimente știintifice pe plan național și internațional, precum și prin publicarea de articole și studii într-o serie de reviste cu prestigiu profesional-științific. Activitatea de cercetare științifică și publicistică s-a concretizat de-a lungul timpului sub formă de cărți, manuale, lucrări practice și de specialitate în domeniul știintelor economice și comunicării.
Activitatea didactică a corpului profesoral se regăsește la toate cele trei niveluri: licență (Facultatea Economie Teoretică și Aplicată), masterat (Comunicare în afaceri) și doctorat.
Printre disciplinele aflate în portofoliul Departamentului se află: Şcoli de gândire economică clasice şi moderne, Şcoli de gândire economică contemporane, Doctrine economice clasice, Doctrine economice contemporane, Principiile comunicării economice, Relații publice în organizații, Gestiunea crizelor de comunicare, Comunicare corporativă, Jurnalism economic, Comunicare nonverbală, Comunicare și economie antreprenorială, Comunicare si limbaj economic, Concurența și funcționalitatea piețelor, Strategii de comunicare mass-media, Publicitate etc. Acestea au rolul de a dezvolta bagajul de cunoștințe fundamentale și de specialitate ale viitorilor economiști, potrivit noilor schimbări corporativ-instituționale care se manifestă în prezent. În acest sens, oferta educațională a Departamentului vizează ca obiectiv dezvoltarea abilităților creative și inovative ale studenților, atât pentru programul de licență, cât și pentru cel de masterat, în vederea utilizării corespunzătoare a cunoștințelor economice, precum și a metodelor și strategiilor de comunicare în afaceri si aplicarea lor în analiza proceselor și regularităților care se manifestă în activitatea agenților economici.